God morgon på er!
Igår var jag på en överraskningsfest för en tjejkompis som fyller 30. Där blev det en del dryck men även snacks och andra godsaker. Jag vet inte riktigt hur jag ska ställa mig till det här med att "unna sig" på helgerna.
Jag vill ju gärna göra det och alla i min omgivning tycker att "det är klart du ska unna dig, det är helg" eller "du får visst ta lite kaka" eller vad det nu kan vara. Och visst, jag har redan gått ner så pass mycket att det egntligen inte påverkar men jag känner ju mig själv och vet att jag har lätt att falla tillbaka på dåliga vanor med sötsaker i mängder.
Speciellt den här tiden på året då jag är lite begränsad rörelsemessigt. Hur tycker ni att jag ska göra? Borde jag unna mig fast jag vet att det går över styr eller ska jag hålla hårt i tyglarna och faktiskt stå på mig med att säga säga nej?

Kommentera

Publiceras ej